CHIESI İLAÇ Başarı Hikayesi

Bu küresel ilaç devi, yeni girdiği Türkiye pazarında İnfotek’in ihtiyaçlarına göre uyarladığı Microsoft Dynamics NAV yardımıyla operasyonel ve mali kusursuzluğa hızla ulaşarak kısa zamanda pazara adapte oldu. Bu hikayede Microsoft Dynamics NAV’ın uzmanlar tarafından doğru bir biçimde uyarlanmasının kullanıcı şirketlerin süreç ve sonuçlarının gelişmesine sağladığı hızlı ve doğrudan katkıyı göreceksiniz.

Chiesi, 1935 yılında İtalya’nın Parma kentinde, araştırmacı kimyager eczacı Giacamo Chiesi’nin girişimci olarak Laboratorio Farmaceutico Parmense’yi satın almasıyla kurulmuş dünyanın önde gelen küresel ilaç şirketlerindendir. 1940’larda Chiesi Laboratuvarları istikrarlı bir biçimde büyümüş ve kısa süre içerisinde İtalya’dan ihracata başlamıştır. Savaş sonrası bilimsel araştırmalarını artırarak ilk penisilin bazlı pomadı tedaviye sunmuştur. 1966 yılında Giacomo Chiesi şirketin yönetimini iki oğluna devretmiştir.
1970’lerin sonunda ilk yurtdışı ofislerini Brezilya’da açmışlar, 1979 yılında solunum alanında uzmanlaşmış bir şirket olarak önemli bir dönüm noktası olan ilk astım ilacını tedaviye sunmuşlardır. Chiesi, Brezilya ofisinin açılmasını müteakiben küresel olarak genişlemeye devam etmiş ve ülke operasyonlarını Avusturya, Bulgaristan, Çin, Rusya, Doğu Avrupa, Fransa, Almanya, Yunanistan, Pakistan, İskandinavya, İspanya, Türkiye, İngiltere ve ABD’ye taşımıştır. Şirket, solunum ve kardiyovasküler terapötik alanlarda hizmetlerini genişletirken, yenidoğan hastalıkları ve nadir hastalıklar alanlarında da farmasötik ürünlerin Ar-Ge yatırımlarını artırmaya, ürün portföyüne dahil etmeye devam etmiştir. 2000’li yılların sonunda beri üçüncü nesil tarafından yönetilen şirket, 2008 yılında kendisini rejeneratif tıp alanına da adayarak Holostem Advanced Therapies Ltd’i kurmuş, 2013 yılında ise Danimarka kökenli biyofarmasötik şirketi Zymenex’i satın alarak yenilikçi biyoteknoloji alanına yönelmiştir.

“NAV, Microsoft gibi dünya devi bir yazılım firmasının ürünü olması sebebiyle, gelişen ve değişen dinamiklere uyum sağlamada önemli bir avantaj sağlıyor. Yerel ve global ölçekte uyum sağlamamız gereken konulara (mevzuatta meydana gelen değişiklikler, dijital uygulamalar gibi) hızlı ve güvenli bir şekilde geçiş sağlayabildiğimizi düşünüyorum.”

-Ertan Kaplan, Finans Müdürü



Günümüzde 4.500 çalışanıyla yılda 1.5 Milyar Euro ciro yapmakta, gelirinin %80’ini İtalya dışındaki pazarlardan sağlamakta ve Ar-Ge’ye yılda 300 Milyon Euro harcamaktadır.

Bu ilaç devi Türkiye pazarına giriş yaptığında, diğer uluslararası pazarlarda olduğu gibi, yerel mevzuatın farklılığına uyum sağlama gereksiniminin yanısıra lojistik ve merkezi raporlama sistemi açısından da bir takım ihtiyaçları olacağını biliyordu. Biz Chiesi ile 2008 yılında bu entegrasyon projeleri üzerinde çalışmaya başladık. Bu projeyi bizim için ilginç kılan noktalardan en önemlisi, şirketin çok hızlı bir başlangıca ihtiyacı olduğu için, uyarlama projesi sırasında ilk kez Dynamics NAV’ın “rapid-start” (Hızlı Kurulum Metodolojisi) paketini kullanmaya karar verdik. Böylece normal metodlarla üç ayda ayağa kalkabilecek bir sistemi üç hafta içerisinde sıfırdan çalışır bir biçimde Chiesi’nin kullanımına sunmayı hedefledik.

Tabii ki bu, yalnızca bizim kararımız ve Chiesi’nin onayıyla gerçekleştirilebilmesi oldukça iddialı olan bir hedefti. Uyarlama projesi boyunca rapid-start paketinin sağladığı kolaylıkların yanısıra, şirketimizin bu tür projelerdeki tecrübesi ve müşterimiz çalışanlarının kayıtsız şartsız işbirliği sayesinde harika bir ekip işi çıkararak sistemi gerçekten üç hafta içerisinde kullanılabilir bir hale getirdik.

Chiesi’nin kullanmakta olduğu Microsoft Dynamics NAV sistemi satın alma, satış, muhasebe, stoklar ve üretim modüllerini kullanmaktadır.

Sistemin devreye alınmasından sonra ilerleyen zaman içerisinde iki farklı entegrasyon projesi gerçekleştirdik. Bunlardan biri lojistik şirketiyle kurulan sevk talimatları entegrasyonu, diğeri ise yurt dışındaki merkez ofisle kurulan satış ve stok raporlama entegrasyonudur.

Basitleşen Operasyonlar

Projenin tamamlanmasıyla beraber Chiesi’nin tüm süreçleri, güvenilir bir kurumsal kaynak planlama sisteminden beklenileceği üzere, Microsoft Dynamics NAV üzerinden, merkezi bir veritabanı aracılığıyla ve eş zamanlı olarak güncellenmek suretiyle sürekli izlenebilir hale geldi. Ayrıca manuel olarak Excel üzerinde hazırlanması ve yurtdışıyla paylaşılması gereken günlük yönetim raporları her gece sistem tarafından otomatik olarak düzenlenerek yurtdışıyla paylaşılmaya başlandı.Lojistik tarafında yapılan geliştirmeyle de, sevk taleplerinin manuel olarak hazırlanması yerine sistem tarafından operatör onayıyla lojistik şirketine otomatik sevk talepleri gönderilmeye başlandı. Otomasyon avantajının kullanılmadığı firmalarda insan müdahalesi gerektiren bu operasyonlar verimli ve otomatik bir şekilde işlemeye başlayarak operasyonların basitleşmesi sağlandı.

Stratejik Kararlara Odaklanabilmek

İnfotek’in Chiesi ekibinin katkısıyla kısa sürede tamamladığı bu proje sayesinde, şirketin Türkiye operasyonundaki tüm veriler yerel mevzuata tam anlamıyla uygun olarak, tek merkezde, tek kopya ve güncel olarak tutulmaya başlandığı için; şirket yöneticilerinin herhangi bir anda şirketle ilgili istedikleri her türlü operasyonel veya mali veriye eşzamanlı ve doğru olarak ulaşabilmeleri mümkün oldu.Karar vericilerin ihtiyaçları olan bilginin sürekli olarak güncel ve ulaşılabilir olması nedeniyle bilginin kendisine değil, diledikleri an bu bilgiyi kullanarak almaları gereken stratejik kararlara odaklanabildikleri bir ortam oluşturuldu.Lojistik ve merkezi raporlama ihtiyaçlarının otomasyona bağlanmasıyla da, hem bu konularda kullanılmasına gerek duyulabilecek iş gücünden tasarruf edildi; hem de ilgili operasyonlardaki hata oranları sıfırlanmış oldu.

Chiesi Bu Sonuca Nasıl Ulaştı?

On yılı aşkın süredir müşterimiz olan Chiesi, Türkiye pazarına giriş yaptığında Microsoft Dynamics NAV yerelleştirme ve projeleri yapan güvenilir bir iş ortağına ihtiyacı olduğunu belirterek bizimle çalışmaya başladı. İhtiyaçlarına bağlı olarak:
• Danışmanlık
• Eğitim
hizmetlerimizden yararlandı.

Bu hikayeyi PDF olarak indirmek için tıklayınız.

case-icon-png-2654
Çeşitli sektörlerde bulunan bazı uluslararası ve yerel müşterilerimiz için gerçekleştirdiğimiz Microsoft Dynamics NAV projeleri hakkında bilgi almak için başarı hikayelerini okuyabilirsiniz...
Başarı Hikayeleri
contact-icon-png-4059
Eğer NAV için e-Arşiv ile ilgileniyorsanız bize bilgi@infotekas.com.tr adresinden, +90 (212) 290 26 90 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz. Detaylı bilgi için...
İletişime Geçin

İNFOTEK MAKALELERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRİLMEK İSTER MİSİNİZ?

Her hafta ERP ihtiyaçlarınızla ilgili en iyi makaleleri özetleyen bir tane e-posta gönderiyoruz.