BİODPC Medikal Başarı Hikayesi

BIODPC TEŞHİS SİSTEMLERİ A.Ş. BAŞARI HİKAYESİ

Kilit departmanları arasındaki koordinasyonun güçlenmesi, ihalelerde şartname ile uygulama arasındaki farklılıkların izlenerek giderilebilmesi ve müşterilere satışı gerçekleştirilen cihazlara verilen teknik desteğin daha verimli hale getirilmesi ihtiyaçlarına cevap arayan BIODPC, kurumsal bütünlüğü sağlayacak çözüm için piyasa araştırması yapmaya başlayarak kendisi için en uygun sistemin arayışına girdi.

BIODPC, tıbbi diagnostik alanındaki rekabetçi piyasada kar maksimizasyonu sağlarken, aynı zamanda misyonuna uygun olarak müşteri memnuniyetini de olabilecek en üst seviyede tutmayı hedefledi. Farklı iş yapış süreçleri arasında entegrasyon sağlayabileceği tam bir çözüm arayışına giren BIODPC, yapılan görüşmeler sonucunda İnfotek tarafından uyarlanacak Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV) platformunun bu ihtiyaçlarına tam olarak cevap verebileceğine karar vererek seçimini yaptı.

Nasıl bir çalışma yapıldı?

Uygulama öncesi yapılan analiz çalışması ile BIODPC’nin sektörel ve yerel ihtiyaçları belirlendi.

Şirketin temsilciliğini yaptığı yurt dışındaki ana firma ile de görüşülerek firmanın süreçlerine uygun olarak daha önceden Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV) platformunda geliştirilmiş bir uygulamanın platforma dahil edilmesine karar verildi.

Uygulamayı geliştiren ve yurt dışında faaliyet gösteren Microsoft Çözüm Ortağı ile ortak bir çalışma yapılarak sektörel ihtiyaçlara cevap veren bu uygulama platforma entegre edildi.

Ayrıca şirketin müşterilerde bulunan cihazlarının ve bu cihazlara verilen teknik destek hizmetinin yönetilmesi için geliştirmeler yapıldı.

Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV)’ın esnek ve geliştirilebilir yapısı ile İnfotek’in bu alandaki tecrübesinden yararlanarak tüm maliyetlerin kontrol altında tutulması, müşterilerin sorunlarına zamanında ve eksiksiz olarak geri dönüş yapılması, ihale bazlı satışlarda uygulama sırasında ihale girişinde planlanan karlılığa tam olarak ulaşılması konularında çalışmalar yapıldı.

Hangi Sonuçlara Ulaşıldı?

Pazarlama, Satış, Destek ve Muhasebe departmanları arasındaki koordinasyon güçlendirildi.

İhale bazlı satışlarda müşteri siparişlerinin doğru fiyatlarla ve sözleşme şartlarını aşmayacak şekilde karşılanarak hatasız faturalanmasını sağlayacak alt yapı oluşturuldu.

Müşterilerin acil ihtiyaçlarının karşılanması için izlenen geçici tedarik yöntemi çok daha etkin bir biçimde yönetilebilir hale getirildi.

Müşterilerin satın alma zamanı gelmiş ancak henüz teslim almak istemedikleri ürünlerin faturalanarak emanete alınması ve müşterilerin talepleri üzerine taze ürün tedariği ile ilgili işlemler hızlı ve hatasız bir şekilde uygulanabilir hale getirildi.

Şirketin müşterilerde bulunan cihazları ve bu cihazlara verdiği teknik servis etkin ve hatasız bir şekilde yönetilebilir hale getirildi.

BIODPC Kimdir?

BIODPC insan sağlığının korunması ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için çalışan Türk hekimlerinin ihtiyaçları olan laboratuvar test sonuçlarının en hızlı, kaliteli ve doğru biçimde sağlanabilmesi hedefiyle 1993 yılında kurulmuştur. Türkiye’nin “In Vitro Diagnostik” pazarının en önemli oyuncularından biridir.

Cepheid, Samsung Medison, Arkray, Savyon, Randox gibi dünyanın önde gelen diagnostik şirketlerinin ürünlerinin temsilciliğini yapan BIODPC, Türkiye’nin seçkin üniversitelerinden mezun olmuş 40’ı aşkın çalışanı ve vizyon sahibi yönetici kadrosuyla müşterilerinin memnuniyetini en üst düzeyde tutmayı ana ilke edinmiştir.

İnfotek Hakkında

1979 yılında kurulan İnfotek Yazılım ve Donanım Hizmetleri A.Ş. iş uygulamaları ve bilgi teknolojileri alanında hizmet vermektedir.

Uzman bir ekiple yola çıkan İnfotek, başarıya ve uzmanlığa odaklanmış çalışma sistemiyle giderek kendini geliştirmiştir. 2003 yılında genç teknoloji uzmanlarının ve kendi alanında profesyonellerin katılımıyla yeniden bir yapılanma sürecine girmiştir. Günümüzde sahip olduğu deneyimli kadrosuyla bilişim sektöründe öncü firmalar arasındadır.

İnfotek, ERP ( Enterprise Resource Planning) yani Kurumsal Kaynak Planlama alanında gerçekleştirdiği projeler, verdiği hizmetler ve başarılı ekibi ile Microsoft ‘un bu alandaki çözüm ortaklarından biri haline gelmiştir.

ERP alanında, Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV) ürünü ile 2005 yılından bu yana sağlık, denizcilik, madencilik, perakende, üretim ve hizmet sektörlerinde uzmanlaşmıştır.

2012 yılında Microsoft Türkiye tarafından ERP alanında en iyi Microsoft Dynamics İş Ortağı seçilmiştir. İnfotek’in 34 yıllık bu başarısının arkasında genç ve dinamik ekibinin yanı sıra, hizmet kalitesine ve müşteri memnuniyetine önem veren ilkeleri yer almaktadır.

biodpc

Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV) Nedir?

Günümüzde şirketler maliyetlerini kontrol altında tutarken rekabetçi avantajlarından taviz vermemek adına teknolojiyi çok daha etkin kullanmak mecburiyetindedirler. Bu şartlar altında eskisi gibi birbirinden bağımsız “ada” teknolojilerden yararlanmak teknoloji karmaşasını artırmakta ve teknoloji kullanımını verimsiz hale getirmektedir. Merkezi bir veritabanı çevresinde entegre olarak çalışan ERP (kurumsal kaynak planlama) platformları ise sistemin tamamını kusursuz olarak kontrol edebilmek adına en önemli araçlar haline gelmiştir.

Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV) orta ölçekli işletmelere uygun bir ERP yazılım platformudur. Sistem, üretim, dağıtım, devlet, perakende ve diğer endüstrilere özel işlevler sunmaktadır. Sistem ilk olarak 1984 yılında Danimarka kökenli Navision A/S tarafından üretilmiş, 2002 yılında Microsoft tarafından satın alınmıştır.

Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV), finans yönetimi, insan kaynakları yönetimi, üretim, çok ve uluslararası lokasyonlar, proje yönetimi, satış ve pazarlama, servis yönetimi, tedarik zinciri yönetimi ve iş zekası konularında uygulamalar sunmaktadır. Yüksek derecede ihtiyaca göre uyarlanabilir bir platformdur ve dünya genelindeki iş ortakları tarafından çeşitli sektörlere uygun olarak geliştirilmiş çok sayıda konfigürasyona sahiptir.

Devreye alması kısa süren, yapılandırması kolay ve kullanımı basit, eksiksiz bir ERP platformu arayan orta ölçekli kuruluşlar tarafından tercih edilmektedir. Son teknolojiye sahip işlevleri sayesinde bir şirketi başarıyla çalıştırmak ve büyütmek için tüm ihtiyaçlarınızı kapsar. 40’tan fazla ülkede bir milyonu aşkın kullanıcı tarafından kullanılmaktadır.

Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV) Windows işletim sistemi ve Microsoft SQL Server üzerine kurularak geliştirmeleri .NET çatısı içerisinde yapılır. Bu durum müşterilere altyapıdan uygulamaya kadar tamamen entegre bir yığın sunar. Sistem, ihtiyaca göre yerinde veya ek bir ücret karşılığı dışarıda barındırılarak kullanılabilir. Tüm Microsoft Office uygulamaları ve Microsoft CRM gibi diğer Microsoft Dynamics çözümleriyle tam bir entegrasyon içerisinde çalışır. Ayrıca Android ve iOS uygulamalarıyla mobil cihazlarınıza şirketinizle ilgili her türlü raporlamayı yapma imkanı da sağlar.