Medatek Kozmetik Başarı Hikayesi

medatek-logoMüşteri : MEDATEK

Sektörü:
 Medikal / Kozmetik

Faaliyet Alanı: Yurt dışından distribütörlüğü alınmış bulunan medikal ürünlerinin toptan, L’Occitane kozmetik ürünlerinin ise şirkete ait mağaza zinciri üzerinden perakende satışı.

Proje Detayları: Şirket merkezinde, depolarında ve mağazalarında yapılan analizler sonucunda şirketin ihtiyaçlarının neler olduğu belirlendi. Merkezde telefon başında toptan satış yapan satış temsilcilerinin, mağazalarda perakende müşterisine satış yapan görevlilerin, mağaza satışlarını planlayan ve denetleyen yöneticilerin, mağazalara ve müşterilere sevkiyat yapan depo görevlilerinin ihtiyaçları ve buna göre kullanacakları ekranlarla ilgili detaylar belirlendi.

Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV)’ın analiz sonuçlarına göre yapılandırılması sonucunda,

Merkezden telefonla satış yapan satış temsilcilerinin:
– Sipariş aldıkları ürüne ait satışa hazır stok miktarının ne odluğunu anında görmeleri;
– Sipariş miktarının ne kadarını derhal karşılayıp ne kadarını sonraya bırakacaklarını belirleyebilmeleri;
– Deponun siparişlerden hangilerini müşteriye sevk ettiğini izlemeleri;

Mağazadaki satış görevlilerinin:
– Alışveriş yapan müşteriye ait kaydı en kısa zamanda bularak müşteri faturasını müşteriyi bekletmeden hazırlaması,
– Müşterinin beğendiği ürünlerin barkodlarını okutarak bu ürünleri faturaya eklemeleri;
– Merkezin belirlediği promosyon indirimlerini sisteme hesaplatarak faturayı kapatmaları;
– Müşteriden gerekli ödemeyi (kredi kartı/nakit – tek ödeme/parçalı ödeme) almaları ve ardından faturayı yazdırmaları;

Merkezdeki Yöneticilerin:
– Mağazalardaki satış performansını ve stok durumunu anlık ve gerçek zamanlı olarak izleyebilmesi;
– Promosyon kampanyaları düzenlemeleri;
– Mevsimsel olarak mağaza bazında ve ana depoda asgari stok seviyelerini belirlemeleri ve her mağazaya ihtiyaç duyduğu ürünü zamanında göndererek mağazaların ürün eksiğine düşmemesini sağlamaları;

Geliştirilen “Promosyon Yönetimi” işlevi ile:
– Merkezden son derece esnek promosyon tanımlamasının yapılması;
– Bu promosyon kampanyalarının tüm mağazalarda veya sadece seçilen belirli mağazalarda geçerli olması;
– Promosyonların sadece ayın belirli tarihlerinde, haftanın belirli günlerinde, günün belirli saatlerinde geçerli olması;
– Promosyon kampanyalarının sadece ürün değil, ürünlerin belirli lotları bazında tanımlanması, böylece son kullanma tarihi yaklaşan ürünler için “fırsat sepetleri”nin oluşturulması;
– Promosyon kampanyalarının sadakat kartı ve bonus uygulaması ile entegre edilmesi sonucunda belirli promosyonlarda farklı bonus kazanma oranlarının belirlenmesi veya kullanılan bonusların promosyon kampanyasına bağlı olarak daha değerli hale gelmesi;

Geliştirilen “Sadakat Kartı ve Bonus” uygulaması sayesinde:
– Müşterilere verilen kartlar sayesinde müşteri kayıtlarında arama yapma hızının önemli ölçüde artması;
– Müşteriler kazandırılan bonuslar sayesinde müşteri sadakatinin arttırılması;
– VIP müşterilere özel promosyonların tanımlanması;
– Hediye kartı uygulaması başlatılarak bonus yüklü kartların şık bir zarf içerisinde hediye kartı olarak satılması ve hediyeyi alan kişinin mağazalardan bu kartla dilediği kozmetik ürününü satın alabilmesi;

Geliştirilen bilgilendirme sistemi ile:
– Yakında çıkacak veya o anda mağazada bulunmayan bir ürünün mağazaya girişi yapıldığında, bilgilendirilmek istenen müşteriye özel mail gönderimi yapılması;
– İthalatı yapılan ürünlerin stoklara girişi yapıldığında ürün müdürlerine otomatik mail gönderimi yapılması;
mümkün kılındı.

Sağlanan Fayda: Şirketin, stokları üzerindeki kontrolü arttı. Satış kaçırma riski olmadan stok seviyelerini aşağı çekerek depo kira giderlerini düşürmeleri mümkün oldu. Bayatlayıp hurdaya alınan ürün miktarında önemli bir düşüş kaydedildi. Müşterilerin satın alma alışkanlıkları izlenerek satış arttırıcı önlemler alındı. Bir mağazada satılmayan bir ürün cinsinin, o ürüne ait satışın yüksek olduğu mağazaya kaydırılması ve böylece gereksiz satın almaların önlenmesi, ayrıca satış ve stok bilgilerini anlık olarak izleyebilen yönetimin hızlı karar verecek verilere sahip olması sağlandı.

Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV) Hakkında:

Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV), 1984 yılından beri devreye alması kısa süren, yapılandırması kolay ve kullanımı basit bir eksiksiz kurumsal kaynak planlama (ERP) çözümü arayan orta ölçekli kuruluşlar tarafından tercih edilmektedir. Günümüzde Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV)’in temelinde basitlik yatmaktadır. Son teknolojiye sahip işlevleri sayesinde başarılı bir şirketi çalıştırmak ve büyütmek için ihtiyacınız olan her şeyi kapsar. Bir milyondan fazla kullanıcı son derece özel kurumsal süreçlerini kolaylaştırmak için Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV) kullandı ve günümüzde bu çözüm 42′den fazla ülkeye özgü sürümde bulunuyor.

Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV), şirketlere ve çalışanlarına çalışma bölgelerindeki yerel ihtiyaçlar ile ilgili, sektöre özgü (en üst düzeyde uzmanlaşmış sektörler ve kuruluşlar için bile) işlevler sağlamaktadır. Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV)’in kullanımı kolaydır ve şirketlerin kolayca işlev, özel uygulama ve çevrimiçi ticaret özellikleri eklemelerini sağlayan hızlı uyarlanabilirlik ve basitleştirilmiş özelleştirilebilme özellikleri sunmaktadır.