Uzaktan Çalışmakta Neden Zorlanıyoruz

Uzaktan çalışmakta neden zorlanıyoruz; pandemi nedeniyle evden çalışma düzenine geçtiğimiz şu günlerde akıllara en çok gelen sorulardan biri de “İşlerimizin sürdürülebilir” olması için büyük önem taşıyan bu iş yapış şekline ne kadar hazırlıklıyız?

Deloitte’un yaptığı araştırmaya göre adaptasyon sürecinde şirketleri en çok zorlayan konuların başında “Kültür ve Alışkanlıklar” geliyor. Diğer üç ana unsur (Organizasyonel Yapılanma, Müşteri Beklentileri ve Teknoloji Altyapısı) ise sebep olarak neredeyse eşit ağırlıktadır. Bu dört temel sebep arasında, Teknoloji Altyapısı en geri planda kalmaktadır. Bu da son yıllarda bu alanda gerçekleştirilmiş yatırımların meyvelerini verdiği göstermektedir.

Uzaktan Çalışmakta Neden ZorlanıyoruzGelecekteki şirketler, fiziksel konumu ve sanal ortamı harmanlayacaklardır. Teknoloji altyapısı olarak hazırlıklı olan şirketler, mekandan bağımsız olan çalışma modeline en kolay uyumu sağlayan şirketler olacaklardır.

Hızla değişen bu koşullara uyum sağlayabilmek için daha çevik olmak gerekiyor. Pandemi sürecinde doğan “Yeni Normal” kavramı sadece gündelik hayatımızda değil, iş yapımız şekillerimizde de kendini gösteriyor. Öncesinde günler öncesinden atılan toplantı davetleriyle bir araya gelinebiliyor ve yolda harcanan süreler göz ardı ediliyordu. Şimdi ise şirketler toplantılarını, hem kendi organizasyonları içerisinde hem de başka organizasyonlarla Microsoft Teams üzerinden sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebiliyor, zamandan tasarruf ederek kalan süreyi daha verimli değerlendirebiliyorlar.

Daha Yalın Şirketler

Pandemi sürecinde, daha yalın ve daha kolay adapte olabilen organizasyonlar, şirketlerin en büyük destekçisi olmaya devam ediyor. Dijital dönüşümü benimsemiş ve buna yatırım yapan şirketler, bu dönüşüm sürecinde kendi organizasyon yapılarını, iş yapış şekillerini, süreçlerini gözden geçirme imkanı buluyor ve eski alışkanlıklarla yapılan işlerin aslında ne kadar büyük zaman kayıplarına yol açtıklarını  ve verimliliğin ne kadar düşük olduğunu fark ediyorlar. Siz de bugün şirketiniz için bu dönüşümü başlatıp bunu fırsata çevirerek eski alışkanlıklardan kurtulabilir ve değişen dünyaya çok daha çabuk adapte olabilirsiniz.

Uzaktan çalışmanın hayatımıza yerleştiği bu yeni dönemde, tüm zorluklara rağmen süreçlerinizi etkili ve doğru şekilde yönetmek için doğru araçlara sahip olmalısınız. Microsoft Dynamics 365 Business Central ile işinizin sürekliliğini sağlayan uçtan uca biz çözüm oluşturabilir ve hızla değişen ortama uyum sağlamasını kolaylaştırabilirsiniz. Bu çözümlerden faydalanmanız için İnfotek olarak, deneyimimiz ve uzmanlığımızla sizlere destek olalım. Bize ulaşın: +90 212 803 02 12

 Deloitte makalesinin tamamı için:

https://deloitte.com